Skuteczna dieta na masę mięśniową

Wiele osób zastanawia się, jak wygląda skuteczna dieta na masę mięśniową. Odpowiednio dobrana dieta na masę pozwala nie tylko w bezpieczny i szybki sposób budować masę mięśniową, lecz zapewnia trwałe efekty. Mięśnie budowane z jej pomocą nie są jedynie „nadmuchanym” pełnym wody mięsem, jak to bywa w przypadku sztucznych wspomagaczy czy sterydów, lecz posiadają siłę i wytrzymałość. Wynika to z tego, że dzięki niej dostarczamy organizmowi niezbędnych składników odżywczych, potrzebnych do budowy tkanki mięśniowej. Rzecz jasna należy pamiętać, że żadna dieta nie pozwoli nabrać masy mięśniowej bez odpowiednich ćwiczeń. Bez regularnych ćwiczeń na siłowni, zamiast masy mięśniowej możemy „zbudować” jedynie tkankę tłuszczową :)

Czym cechuje się zatem dobra dieta na masę? Przede wszystkim jest ona odpowiednio dobrana do naszych potrzeb. Oznacza to właściwy dobór składników odżywczych i kaloryczności do naszego wzrostu, obecnej i oczekiwanej wagi, trybu życia, ilości ćwiczeń i ruchu, a nawet pory spożywania posiłków. Zazwyczaj przyjmuje się, że odpowiednią ilością składników dziennie jest:

  • białka – ok. 2 gramy na kilogram masy ciała
  • węglowodany – ok. 5-8 gramów na kilogram masy ciała
  • tłuszcze – 1 gram na kilogram masy ciała

Ilość kalorii powinna wynosić o 500, a nawet 1000 kalorii więcej niż dla osoby o tym samym wzroście i wadze, nie ćwiczącej regularnie. Oprócz tego należy pamiętać o dużej ilości wody – ok. 3 litry dziennie, oraz spożywaniu dużej ilości owoców i warzyw, aby dostarczyć organizmowi witamin i minerałów.

W internecie istnieje wiele różnych przykładowych diet na masę, dla osób o różnej wadze. Można kierować się nimi lub spróbować ułożyć własną. Warto przy tym pamiętać, że nie trzeba się ślepo trzymać sztucznie wyznaczonych reguł, można dokonywać różnych modyfikacji i testów. Jeśli czujemy że w naszej diecie czegoś brakuje, to zapewne tak jest, a nasze ciało daje nam tego sygnały. Ważne jest, aby ilość składników odżywczych z grubsza zgadzała się z optymalnymi założeniami, oraz aby łączyć dietę z regularnymi ćwiczeniami fizycznymi – tylko wtedy osiągnie ona zamierzony efekt.

Ocena: 5/5 (liczba głosów:2)

Copyright © Dieta Na Mase. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Ta strona wykorzystuje pliki cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Korzystając z niej zgadzasz się z Polityką Prywatności.