Dieta na mase

Popularność diet mających na celu odchudzanie sprawia, że to właśnie na nich skupia się cała uwaga specjalistów, w tym również naukowców, poszukujących idealnych składników bioaktywnych wspomagających ten proces. Co jednak zrobić w przypadku, gdy chcemy uzyskać odwrotny efekt,  a więc przybrać na masie? Zadanie to jest o wiele trudniejsze do zrealizowania, gdyż naszym celem jest nie tylko przesunięcie wskazówki wagi o kilka miejsc w prawą stronę, ale przede wszystkim zbudowanie masy mięśniowej, wymagającej sumiennej pracy zarówno w zakresie diety na mase, jak i aktywności fizycznej na siłowni. Podstawową zasadą jest odpowiednie łączenie i wprowadzanie podstawowych składników odżywczych w poszczególnych posiłkach, oraz regularna aktywność fizyczna sprzyjająca zwiększaniu masy mięśniowej. Dobrze jest również stosować odżywki na masę, które świetnie wspomagają nas w nabieraniu masy mięśniowej.

Efekt ten uzyskać możemy stosując się do poniższych zasad:

- Posiłki powinny być spożywane w mniejszych ilościach, ale częściej i regularnie  – najlepiej sześć razy dziennie.

- Zwiększeniu powinna ulec kaloryczność diety – do zalecanej w normach kaloryczności (zależnej od naszej masy ciała, wieku, płci i aktywności fizycznej) należy dodać od ok. 500 – 1000kcal

- Konieczne jest  uzupełnianie płynów, głównie w postaci wody mineralnej i napojów izotonicznych podawanych po intensywnym wysiłku fizycznym, w celu uzupełnienia ubytku składników mineralnych.

- Zwiększyć należy podaż białka w diecie – przy intensywnym wysiłku fizycznym przynajmniej do 1,5-2 g na każdy kilogram masy ciała

- Źródłem białka w diecie powinny być przede wszystkim chude produkty mięsne, ryby i produkty mleczne

- Poranny posiłek powinien obfitować w węglowodany, głównie złożone, które są podstawą tej diety. Ich podaż powinniśmy zwiększyć również przed i po treningu, aby dostarczyć energii, oraz odbudować zapasy glikogenu. Kolacja powinna natomiast być wysokobiałkowa  i nisko-węglowodanowa, aby zapobiec odkładaniu się tkanki tłuszczowej.

- Spośród produktów węglowodanowych, należy wybierać przede wszystkim pełnoziarniste kasze i pieczywo, natomiast po wysiłku fizycznym podać węglowodany proste w postaci odżywki Carbo miodu, soku pomarańczowego lub bananów, z których glukoza łatwo wchłonie się do krwi i umożliwi zregenerowanie utraconej energii.

- Wśród tłuszczów zalecane są oleje roślinne bogate w wielonienasycone kwasy tłuszczowe.

Zobacz przykładowe diety:

Dieta na masę 70 kg

Dieta na masę 80 kg

23 komentarzy

  1. Karolina
    mar 16, 2014 @ 19:14:09

    Mam czternaście lat mierzę 159 cm i ważę 53kg. Co mam zrobić żeby schudnąć może dałoby się zalecić jakąś dietę?

    Reply

  2. Wojtek
    mar 17, 2014 @ 15:39:43

    mam 17 lat mierzę 180 cm i ważę 55kg, mój problem to taki że chciałbym przytyć a za bardzo nie wiem jak czy mógłbym prosić o wsparcie tylko żeby było z rezultatem z góry dziękuje

    Reply

  3. paweł
    mar 23, 2014 @ 18:36:51

    siemanko, mam 20 lat 178cm wzrostu i od ponad roku próbuje przytyć ale przez rok przytyłem tylko 6kg z 70 na 76 -_- bardzo szybko spalam kcal i ciężko jest mi złapać wagę a chciał bym przytyć tak do 85kg, chodzę na siłownie 3x w tygodniu i ćwiczę po 60min. polecił by ktoś jakąś dobra dietke??

    Reply

  4. dawid
    mar 24, 2014 @ 18:38:12

    czesc mam 14 lat.wzrost 1,55 i waże 35 kilo co mam zrobic zeby przytyć

    Reply

  5. damian
    kwi 27, 2014 @ 21:57:05

    mierze nie cale 180 cm, waga 67-70 kg szukalbym diety dzieki ktorej rozwine szybko mase miesniowa oraz zredukuje zbedny „tluszczyk”

    Reply

  6. Przemek
    maj 06, 2014 @ 21:22:48

    Siema, mam 17 lat rocznikowo skończę za 6 miesięcy, wzrostu mam około 190cm i waże jakieś 68kg chciałbym diete na której dość szybko przytyje i przybędzie mi masy miesniowej, jakby co pisz też na gg: 12415183.

    Reply

  7. Kamil
    maj 08, 2014 @ 06:25:39

    Chlopaki tez mam 190cm i tez wazylem ok 67kg. Prosta rada, mniej biegania po osiedlu z koleszkami! Mądre żarcie 5-6posilkow, Mądry trening (np.progresywny) 3-4x w tyg., No i MASS ACTIVATOR;)) mi pomógł – teraz mam 90kg wagi i niedługo wakacje!

    Reply

  8. łukasz
    maj 08, 2014 @ 13:51:15

    Witam mam 16 lat 178 cm wzrostu ważę 66 kg ćwiczę trohe na siłowni ale chce zwiększyć masse mięśniową co zrobić ?

    Reply

  9. karol
    maj 10, 2014 @ 09:31:18

    witam mam 20 lat mierze 182 waze 85
    jak jest najlepsza dieta na te wage

    Reply

  10. michał
    maj 10, 2014 @ 22:36:51

    witam mam 19lat, 170cm wzrostu i waże niecałe 60kg mógłby ktoś podpowiedzieć jaka stosować diete ?

    Reply

  11. Michał
    maj 12, 2014 @ 17:27:32

    Witam mam 16 lat , mierze 188cm i waże 77kg czy dostał bym jakąs poradę żeby prztyć te dodaktowe 8kg ??

    Reply

  12. Natalia Kornela G
    maj 17, 2014 @ 15:27:35

    mam 16lat, 165cm wysokości i waże niespełna 43kg.. od zawsze miałam niedowage.. nie wiem co zrobić żeby to co zjem jakoś wpłynęło na moją wagę.. lubię sport ale boję się, że schudnę.. chciałabym zacząć biegać i jako tako ”rzeźbić” swoje ciało co jest troche ciężkie jak sie nie ma masy :D usatysfakcjonowałyby mnie chociażby dodatkowe 10kg :) PROSZE O POMOC! IDZIE LATO A JA NIE CHCE (znowu) WYGLĄDAĆ JAK SZKIELET! :)

    Reply

  13. Dominik
    cze 02, 2014 @ 13:11:20

    Witam Chce zaczac diete na mase 70kg cwicze 3x w tygodniu to dlaczego w tej diecie pisze w kazdym dniu posilek przed i po treningowy ? Jak przeciez nie codziennie sie cwiczy

    Reply

    • admin
      cze 02, 2014 @ 14:36:38

      Nie da się również przewidzieć kto kiedy ćwiczy :)

      Reply

  14. Dominik
    cze 03, 2014 @ 09:41:00

    no fakt dzieki ; ) a jeszcze jedno jak w tej diecie na mase 70kg pisze ze przed snem 4 jaja i np na rano sniadanie 3 kurze jaja cale to mam je w jakies sposob przygotowac czy zjesc na surowo?

    Reply

    • admin
      cze 03, 2014 @ 14:00:19

      Możesz je przyrządzić w dowolny sposób, tak jak lubisz

      Reply

  15. Dominik
    cze 05, 2014 @ 00:11:29

    Chcialbym sie jeszcze dowiedziec czy miedzy posilkami moge jesc rozne owoce takie jak winogrono maliny czy kwi ?

    Reply

    • admin
      cze 12, 2014 @ 15:59:15

      Oczywiście że można. Warzywa również.

      Reply

  16. Mateusz
    cze 05, 2014 @ 10:13:08

    Witam czy myślicie że stosując dietę i ćwicząc w domu z hantlami drążkiem i domowymi sposobami dadzą mi jakieś rezultaty? Bo słyszałem już mnóstwo rożnych opinii.

    Reply

  17. Michał
    cze 12, 2014 @ 15:47:53

    Mam 13 lat waze 38 kilo wzrost 151 cm chcialbym poprosić o diete która dała by mi masę oraz mieśnie z cwiczeniami

    Reply

  18. Kamil
    cze 19, 2014 @ 17:43:11

    Czesc. Mam 17lat wzrost 163 waze 50kg noi choruje tez na Mukowiscydoze , moglbym prosic o jakas diete na mase? u mnie ciezko z wagą ciagle spada rosnie :( … nie moge dobic do 60 kg ciezko ;/ bardzo prosze o pomoc , przykladowa dieta czy cos :(
    dzieki za pomoc :] , czekam na odpowiedz

    Reply

  19. Dawid
    lip 12, 2014 @ 15:47:33

    Siemka ważę 59,5-60 kg i mam 174 cm wzrostu oraz 15 lat. Podalibyście jakąś fajną dietę na masę dla mnie? Proszę o odpowiedź.

    Reply

Napisz odpowiedź:

*

Copyright © Dieta Na Mase. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Strona Partnerska